"Arkeoloji Müzesinde Kayboldum: Yolumu Matematikle Buldum"

“Kültür ve Miras” ünitesinde öğrencilerin tarih okuryazarlığını geliştirmek, kalıcı tarih öğretimini sağlamak için Arkeoloji Müzesine gezi düzenledik.

"Arkeoloji Müzesinde Kayboldum: Yolumu Matematikle Buldum" | İsta...
07 Aralık 2018
  • Yazar : Müjgan ÖZDEMİR KİLİT
  • Paylaş

Sosyal Bilgiler dersi Amacımız; derslerde işlenen konuları öğrencilerin zihinlerinde somutlaştırmalarına yardımcı olmak: ”Sosyal bilgiler ve matematik “ konularının disiplinler arasında yerini görmelerini sağlamak ve analitik algıyı geliştirmekti. Etkinliğimizi, tarihi anlama, geçmişle bağ kurma gibi tarihsel düşünme becerilerini kazandırmak için arkeoloji bilimiyle destekledik. Tarihi sadece kitaplardan öğrendiğimiz şekliyle değil, gerçekte yaşandığı mekânlar, nesneler, buluntular sayesinde anlama, kavrama, sıraya koyma, yorumlama becerilerini geliştirmeyi istedik. Öğrencilerin, okulda öğrendikleri bilgiler arasında bağlantı kurarken aktif birer katılımcı oldukları etkinliğimizde: tahıl kapları, güneş saati, sütün kaideler ve çiniler üzerindeki şekillerin matematik konularıyla nasıl örtüştüğünü, şekiller ve ağırlık ölçüleri ile bağlantısını, görerek ve yaşayarak öğrenmelerini sağladık. İlk çağda Anadolu Uygarlıklarından kalan bu eserlere sahip çıkmanın, korumanın gelecek nesillere aktarmanın, tarihi eserlere duyarlılık -kültürel mirası koruma değerini işleyerek etkinliğimizi sonlandırdık.


İyi Dersler'e Katılın

Bizimle iyiyi keşfetmeye hazır mısınız?

Kayıt Bilgi Formu / Kariyer / Bize Yazın